Att värma matrester

Är inte ok.

Ni vet en måndagseftermiddag, när man sitter hemma och slöar för att man är den enda i hela skolan utan någon praktikplats. Så blir man sådär galet hungrig, och det enda som finns i kylen är gammal pasta och stelnad köttfärssås. Då måste man värma gammal mat.
Först när man öppnar kylen så luktar den illa som vanligt, redan då vill frukosten komma upp, men man kämpar på. Man tar fram de små platsburkarna med kall mat och öppnar. Ingen vacker syn direkt.
När man sedan värmt maten så är den sådär torr men slafsig, och full med fettdroppar. Den har förlorat sin goda lyster.

Just i detta nu sitter jag faktiskt hemma en måndagseftermiddag och slöar för att jag är den enda i hela skolan utan någon praktikplats. Och jag är sådär galet hungrig. Det ena min arma familj har lämnat mig hemma med är gammal spagetti och gårdagens fiskgratäng. Fisk luktar ju gott, speciellt gammal fisk. Not?
Jag är avundsjuk på alla gatubarn i Afghanistan som får äta torkat ris och sand. Lätt godare än min mat iaf.

Kommentarer
Postat av: Lena

aaw, vet precis hur du känner, så vare när jag bodde hemma med :(

2009-03-18 @ 13:41:18
Postat av: elli

it's so tragic! jag vill leva på fet snabbmat och inte rester :'(

2009-03-18 @ 23:45:42
URL: http://wannabepundare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0