The evil day

Ja, jag hade faktiskt otur fredagen den 13:e.
Först på morgonen när jag plattade mitt kära lockiga hår. Självklart bränner man sig ju alltid på plattången, det hör liksom till. Vill man vara fin får man lida pin. Men det brukar aldrig göra så ont, som på fredagen den 13:e. Pure pain. Kändes som att det brändes ett litet hål i mitt finger. Jag vrålade till som en galen babian, högt och länge. Sen kändes det lite bättre.

Senare när jag satt på busshållsplatsen hände det igen, oturen slog till.
Jag var vid bussen 5 min innan den gick, bara för att inte missa den, eftersom att bussarna hemifrån mig går en gång i timmen (ja det är fett segt) och jag skulle träffa Danne på centralen, så ville jag ju liksom inte missa den, inte idag. Så när jag sitter där får jag för mig att spela lite spel på mobilen bara för att fördriva tiden. Och vad händer inte då, jo precis bussen kommer. Jag ser i ögonvrån att något stort och rött närmar sig i en hiskelig fart. Jag var ensam på hållplatsen och satt inne i busskuren och "värmde mig" (den är gjort av galler så det var inte direkt varmt & mysigt), så busschauffören skulle antagligen inte se mig. Av sen desperation kastar jag mig ut mot vägen och viftar med armarna. Chaffisen får syn på mig och ser ungefär ut som en vettskrämt apa, han stirrar på mig som hoppar fram, och trycker gasen i botten. Nu kanske ni tror att jag blev påkörd, men inte denna gång, jag missade bara bussen som vanligt. He left me alone in the middle of ingenstans. Så, jag fick helt enkelt gå de 7 kilometrarna(?) in till "centrum". Värsta powerwalken -.-

Kom en timme försent till stan.
Väl på centralen gick jag och smsade med min homie Nicole, då jag ser i ögonvrån någon som börjar gå mot mig. Jag skyndar på. "jävla försäljare som försöker ragga kunder..." tänker jag för mig själv. Men så märker jag att snubben i ögonvrån kastar sig fram mot mig och tar tag i min arm. Jag blir stel av skräck, visste inte vad jag skulle ta mig till. Personen kramar mig och DÅ fattar jag att det är Danne, som skulle överaska mig. skitkul, verkligen ♥

Kommentarer
Postat av: nicole

aw, n***ah please ;) haha, min dag var det inge otur i vad jag minns :P

2009-02-24 @ 07:44:02
URL: http://bielak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0