Världens sämsta vinterskor

Jag har råkat köpa ett par riktigt dåliga skor, eller stövlar, eller fejk-uggs. Call it what you want. Först när det bara var kallt och torrt ute så var dom supermysiga. Varma, mjuka, riktiga mysardojjor. Sen kom snön. MASSA snö. Överallt. Säkert den enda snön i år här i sthlm också. Men iaf, DÅ insåg jag att det inte går att gå med stövlarna, alls. Dom visade sig vara ungefär lika hala som 20 inoljade sälar i en vattenrutchkana. Inte mycket bättre blir det när dom dessutom tar in vatten, OCH JA JAG HAR FUCKING IMPREGNERAT DOM MEN DET FUNKAR JU INTE!

På vägen till bussen imorse (eller morgon var det ju inte för vi började ju 12... men ändå) halkade jag säkert trettiotusen gånger. Jag gick helt normalt och så WOPS! satt jag med röven i en snöhög. Reser mig upp och sopar av jeansen, ser mig omkring "såg någon mig? :$ nä juste man bor ju på landet, ingen är här moahaha" och går vidare. Tre steg senare så WOPS! sitter jag med röven i en annan snöhög. Och så pågick det ungefär en kilometer, dvs halvvägs till bussen. När jag var påväg att ge upp min färd mot skolan så kom det en snäll mc-knutte och hämtade upp mig med sin Peugeot (lite oväntat...). Rakad, tjock, med lite skägg, och en svart keps med flames och skinnjacka + svarta jeans och kedja. Han har btw ett "Harley Davidson"-klistermärke på sin brevlåda, och en glad reflexsmiley... Lite kluvet kan man tycka, men rätt ballt. Han räddade mig i alla fall när jag typ gled till bussen (bokstavligt alltså, jag GLED -.-).

Så frågan är vad man ska göra med dessa stövlar. Nicole tyckte att jag skulle trycka in häftstift så att jag får fäste när jag går, inte en så dum idé faktiskt...


tjipp o hej!

Kommentarer
Postat av: nicole

hahah, ja men gör det :D eller typ såna där taggar som man har när man klättrar i ber typ xD

2008-11-30 @ 19:23:07
URL: http://bielak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0