Vad får ditt skolkök för betyg?

Aftonbladet skriver att man nu kan man betygsätta skolmaten på livsmedelsverkets hemsida. Undra hur det kommer gå? Finns det någon skola som har bra mat som har eget kök? Jag vet inte så många elever som tycker att skolmaten är bra i sin skola. Men någonstans där ute så kanske det finns kök som kommer få MVG av sina elever. Jag tror att de flesta köken kommer få IG. Haha! Optimisten har talat.

Men om jag ska sluta vara så himla negativ så vill jag säga att jag tycker vår skola har en av de bästa lösningarna. Det är dyrt men fint. Vi får pengar av skolan och sen får vi lägga till lite pengar varje dag för att äta på restauranger i området kring skolan. Fast det går åt mer pengar än vad man tror och det kräver att skolan ligger i ett område med flera restauranger. Vi har lite för få i vårt område. Men det duger!

Aftonbladets atrikel om skolmat - Läs artikeln och gå sedan in på verkets hemsida.




Kätshiiing!


Kommentarer
Postat av: Rickard

Vi äter också ute, men jag är inte nöjd ändå :S

Det är inte mycket ätbart faktiskt, mest typ kebab, och det vill man ju knappast äta i 3 år

2008-11-11 @ 08:43:25
Postat av: Brille

Nej, kebab i tre år vore ju lite... enformigt.

2008-11-11 @ 09:45:29
URL: http://wannabepundare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0