Saker jag hatar #1

Ni som går på DG vet hur painful det är att släpa runt på en dator till och från skolan. Speciellt ni som inte orkar köpa en såndär fancy laptopväska, och istället gör som jag och kör på den otroligt fula/klumpiga/FYRKANTIGA ryggan som man fick av skolan samtidigt som datorn. I vilket fall som helst är den jävligt opraktisk att ha när man åker buss. Dels för att man tacklar ner alla när man går genom gången, och dels för att den har så konstig form att man inte kan ha den i knät, det går helt enkelt inte att ha den i knät på et normalt sätt. Och då måste man klämma ner den bredvid benen. Och det är asjobbigt.
Därför brukar jag alltid ställa den (ja den måste ställas för den är så jävla dum och fucking fyrkantig) på sätet bredvid mig. Men då tycker andra bussåkare att jag är dryg som fan som tar upp två platser med bara en väska, och så grymtar dom åt mig att jag ska flytta på den FASTÄN DET FINNS MINST TIO ANDRA LEDIGA PLATSER!
Så suckar man djupt, lyfter mödosamt på väskan och trycker våldsamt ner den på golvet. Och visar extra tydligt hur förjävligt jobbigt det är. Speciellt eftersom att klockan är åtta och jag har jobbat efter skolan och är otroligt trött just idag. Ingen liten bussparasit ska tvinga mig att flytta på min väska utan att jag tänker dryga tillbaka. Okej om det hade varit den sista plasten på bussen, då hade jag flyttat på väskan självmant, och kanske till och med bjudit på ett litet "du kan sitta här"-leende. Men när folk prångt ska sitta bredvid just mig fastän jag han blockat platsen med en, ja, astung väska, då blir jag sur.

Sen finns det en till sak som jag hatar med att åka buss, och det är när folk somnar på en. Gång å gång. Det börjar med att dom alltid sitter jobbigt nära, som att dom inte märker på att dom sitter och myser på bussen med en total främling. Man flyttar lite längre mot fönstret, personen börjar luta allt mer mot din arm. Yes... Den har somnat. Man puffar lite diskret på personen med den klämda armen för att väcka, förgäves, för här kommer världens största rondell = personen ligger praktiskt taget och slumrar mot din axel. En till rondell, jag kan känna hans äckliga parfym, som om inte röklukten räckte. Men min arm är fastklämd och kan inte trycka emot. Ännu en rondell, herregud varför bygger man tre rondeller på rad!? Jag kan knappt andas nu! Jag drabbas av en innerlig önskan att människan ska kliva av någon gång, men nej, han sover på min arm ända till ändhållplatsen. Jag inser då att vi två är helt ensamma på bussen, jag sitter upptryckt i ett hörn och han sussar sött mot min arm. Då är jag tvungen att råka hosta lite i hans öra för att väcka honom och kunna gå av. FREE AT LAST!

Det är såklart extra underbart de dagar då båda dessa saker händer under en och samma resa, ja som idag tillexempel.

Kommentarer
Postat av: J.

Något som är sjukt jobbigt är när personer, som är så breda att de tar på två säten, absolut måste sitta brevid än. Eller när en hel flock med dagosbarn och barnvagnar ska på bussen, kl.8 på morgonen :

2008-11-10 @ 23:39:26
URL: http://rockfjolla.blogg.se/
Postat av: Bonden

Underhållande läsning så här på kvällskvisten. Refererar till detta av någon anledning när jag läser om dina hemska bussupplevelser, inget illa menat.



Buss 206, Lidingö



Bussen är fullproppad med folk som står i gången och en välklädd man ~25, med backslick sitter ner, med sin portfölj på sätet bredvid. Flera personer på bussen tittar på honom i försök att få honom att plocka upp portföljen i knät och hoppa in så någon annan kan sätta sig. En man ~20 står och tittar på mannen en lång stund tills den sittande mannen tittar upp undrandes.



Man ~20: Bry dig inte om mig, jag står bara och försöker lista ut vad du har i portföljen som är så pass viktigt att den behöver en egen plats. Inte är det hyfs i alla fall.



(saxat från tjuvlyssnat.se)

2008-11-10 @ 23:46:14
URL: http://weigardh.blogspot.com
Postat av: Challe

hahaha :D klockrent inlägg! stackars ellinor :(

2008-11-10 @ 23:47:30
Postat av: elli

Hahah dagisbarn är det absolut värsta, jag råkade en gång ut för att ett helt random dagisbarn, som jag aldrig sett förut i hela mitt liv, ropade; "det är ju hon, ellinor!" det var sjukt skumt, jag har ingen aning om vem hon va, men tydligen kunde hon mitt namn :S



aja, sånt som händer i guess..

2008-11-10 @ 23:57:48
URL: http://wannabepundare.blogg.se/
Postat av: Lena

Jaa, det var fett läskigt :S jag är vittne på det haha :p

asså fan va illa att ngn somnar på en xD

2008-11-11 @ 13:34:51
Postat av: Elin

HAHAHAHA nä stackare där!

Jag vet vad du ska få när du fyller år ;P

2008-11-11 @ 20:48:00
URL: http://enheltgenomtankt.blogg.se/
Postat av: Tonie

Haha, jag håller mest med om dagisbarnen alltså! finns inget värre.. Hur kan egentligen så små.. saker! låta så mkt?

En gång när jag åkte buss och satte mig som vanligt längst bak, så gick det på 10 små snorungar samtidigt som mig och skulle, naturligtvis, också sitta längst bak.. och inte nog med det!

vid nästa hållplats studsade/sprang det på ytterligare 20 stycken! och gissa vart de skulle sitta... -.-



Gratulerar till en alldeles utomordentlig blogg, btw :)

2008-11-11 @ 23:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0