Markoolio - en riktig patriot!

Jaha, nu tänkte jag bräcka Brille och skryta om mitt eget möte med Markoolio. Den dagen då han gick med i min ärofyllda Finneklubb.

Som ni säkert redan vet (ni som har pluggat på om mig) så är jag 50 % finsk, och dessutom finsk medborgare. Jag känner alltså stort medlidande för Markoolio. Jag vet hur svårt det är att bo i ett land där ingen tål att sitta i ett svalt rum på 95 grader (det är faktiskt svalt om du precis har svalkat av dig i en mysig isvak, inget snack om saken), i ett land där ingen tål riktig sprit och i ett land där majoriteten av alla innevånare tycker det är fult att svära. För detta är ju våran kultur! Och det är vi stolta över också, perkele vad stolta vi är. Så till alla oss stolta finländare har jag, Ellinor GG, grundat "Finneklubben". Och jag har även personligen bjudit in Markoolio.

Det var en eftermiddag för kanske fem år sedan på Ica Kvantum, Värmdö Köpcentrum. Jag och min trogne vän Lena hade köat länge för att få Markoolios nya skiva signerad. Inte för att vi hade köpt nån skiva, nej vi ville mest bara träffa en kändis för sakens skull. Ni vet, palla lägga ut pengar. Mitt i kön bland förväntansfylla barn slog tanken mig "Han är också en stolt finne, vi måste enas!" När det var min tur att få hans autograf frågade jag om han ville vara med i Finneklubben, han tackade såklart Ja utan tvekan. Sen snackade vi lite finska (han pratade, jag nickade) och sen gick jag ut från Ica Kvantum och var Ellinor 12 år, häftigast i världen.


Markoolio - Drömmen Om Finland


Heipa!

Kommentarer
Postat av: Lena

Yeah, det var tider det ;D <3

2008-11-12 @ 10:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0