Lärarnas möte om våran blogg

Det har kommit till min kännedom att lärare på vår skola har läst bloggen (efter att jag och Brille "promotade" den lite på Design Day), och tydligen var det inte populärt att den hette just "Wannabepundare". Kan förstå att de känner sig upprörda när de får för sig att deras favoritelever vill bli knarkare. Men tagga ner, det hela började med ett skämt som gick ungefär såhär: "Höhöh du, ska vi inte ta och bli pundare?" "Höhöhö ja vi blir pundare nu, det är den enda utvägen". Solklart oseriöst. Jag och Brille har inga avsikter att någonsin bli pundare eller knarkare eller you name it. Vi ska bli kända, och man blir inte känd genom att vara snälla rövslickare. Ni får helt enkelt göra som oss och ta saker och ting med en nypa salt, livet blir mycket roligare då.

Lärarna på skolan var så upprörda att dom hade ett möte och pratade om våran blogg. Jag fick veta allt detta för någon timme sedan på mitt utvecklingssamtal, lärarna har alltså inte brytt sig om att säga något till mig innan. Tydligen så var bloggen "full med rasistskämt", någon som tycker att det stämmer? Nej precis, de syftade på en video där en svart kille stoppade in en colaburk i munnen, den videon har tagits bort för länge sen. Jag fick inget veta förens alldeles nyss av min mentor, ingen har sagt något innan, de hade bara gått runt och trott att jag är rasist, vilket verkligen är en helt sned uppfattning. Varken jag eller Brille är rasister, vi är bara två tonåringar som gillar att driva med alla möjliga sorters människor, och oftast pratar innan vi tänker (Djungelordspråk: Att tänka innan man pratar är som att torka sig innan man har skitit).

Eftersom att vi respekterar all människor så förstår jag inte varför det skulle vara så farligt att skämta om just vissa saker. Ingen verkade upprörd över när jag drev med svennar och finnar. Är inte alla lika mycket värda? Varför får man isåfall bara skämta om vissa saker? När en komiker säger liknande saker är det ingen som protesterar. I vårat samhälle idag har det tyvärr blivit så att det är mer okej att skämta om vanliga vita svenssons, och jag har inget problem med det, men vissa vanliga vita svenssons har problem med när man skämtar om andra. Jag förstår inte skillnaden. Jag förstår att vissa ämnen är mer känsliga än andra, och jag respekterar det också. Men vi är alla människor, vi tycker om att driva med varandra, svarta som vita, röda som gröna, gula som fula.

Enligt min mentor är våran blogg "väldigt grov" och detta upprör tydligen vissa lärare på skolan och andra människor i allmänhet. Jag och Brille ber delvis om ursäkt, och delvis säger vi; screw you, vi gör som vi vill, och om du inte gillar det vi skriver så finns det ett litet kryss i det högra hörnet som kan komma till väldigt bra användning för dig just nu!

Så tänk igen; ni får höra/läsa något om/av mig som ni missuppfattar, och ni dömer mig till någon som tar droger, är fördomsfull och främlingsfientlig. Jag knarkar inte(!), och jag är inte fördomsfull och inte främlingsfientlig. MEN ni får för er något om mig och dömer mig som rasist, vem är då fördomsfull? Ni har inte ens pratat med mig och frågat hur det verkligen är. Utan ni trodde att jag var rasist och då började ni uppträda kyligt mot mig och prata bakom min rygg. Ska ni ge mig sämre betyg också? Vem är det som är främlingsfientlig då? Tänk på det kära lärare.

Är du ändå inte nöjd så kan du skicka ett klagobrev till [email protected], lämna en liten kommentar eller diskutera i vårat forum istället för att gå runt och annordna möten utan varken mig eller Brille där ni pratar om hur farlig våran blogg är. För det är den inte.


Kommentarer
Postat av: sfd

Dålig stil.

2008-11-19 @ 20:53:52
Postat av: Lena

men gud >,< fan va cepe, seriöst... screw lärarnas hemliga möten -.-''

2008-11-19 @ 22:11:58
Postat av: Boff

Usch, jag var faktiskt med om nåt liknande alldeles nyss! Nån som hade kollat upp min bilddagbok och skrivit massa mail om den och skit, utan att prata med mig. Stå på er, ni har rätt! :)

2008-11-19 @ 22:41:36
Postat av: Elin

Men fy vad dålig stil av lärarna att de inte pratar med er, utan går bakom er rygg...

2008-11-20 @ 09:24:07
URL: http://enheltgenomtankt.blogg.se/
Postat av: challe

ojoj, skandal alltså. De har gått bakom ryggen på er, tagit köksvägen, sicka lirare :O men stå på er! kolla på 1000apor!dom, dom står på sig.

2008-11-20 @ 19:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0